Pre Workout, werkt het of niet?

Er hangen een hoop haken en ogen aan en het vergt onderzoek om daar het juiste antwoord op te kunnen geven.
De werking hangt af van een aantal factoren.

De zuiverheid en jou persoonlijke lichamelijke tolerantie voor bepaalde stoffen.

Neem nou de stof cafeïne, in de meeste pre workouts zit 200mg cafeïne.

Maar in hoe verre word deze geactiveerd in combinatie met de andere stoffen in het product zoals citrulline, arginine en beta alanine? Ook dit verschilt zelfs per lichaam.

Een pre workout is iets wat kennis vergt en een kwestie is van uitproberen.

Je kan jezelf natuurlijk volgieten met een pre workout met als gevolg lichamelijke klachten en slapeloosheid.

Laten we dat maar niet doen. Dit is één van de redenen waarom DMAA eruit is gehaald en Illigaal verklaart is.

Dit terwijl mensen die zich aan de aanbevolen dosering hielden er alleen maar profijt van ondervonden.

Natuurlijk moet je met dergelijke stoffen wel weten hoe hier mee om te gaan.
In onze opinie zijn er op het moment maar een aantal echt goede legale pre workouts op de Nederlandse markt.

 

Welke Pre-work out merken raad ik voor u aan? 
  1. N1 van Nutrend, deze bevat een relatief lage dosering van stoffen maar wel genoeg om samen met het legale broertje van DMAA genaamd DMAE goed geactiveerd te worden. Ook is deze goed betaalbaar slechts € 28,60.

  2. Dan hebben we 5150 van rich piana 5%nutrition. Deze schommelt door het speciale stim complex op het randje van legaal en illigaal met ook nog 470mg cafeïne per maatschep voor € 34,95.

  3. En dan hebben we de Hardcore Pump van Twisted supplements, een simpele maar duidelijk aangegeven Nitrix oxide combinatie met cafeïne met aanbevolen dosering 300mg op een halve maatschep en dat maakt dus 600mg op een volle maatschep wat dit de hoogst gedoseerde van Nederland maakt met een prijs van slechts € 22,50.
Alle 3 topproducten, maar of het allemaal werkt ligt toch echt bij jezelf.

Een van de vragen die je jezelf kan afvragen is bijvoorbeeld:
Hoe en wanneer neem je het in bijvoorbeeld?

Tips van Quint: Het beste is een uur na dat je voor het laatst gegeten hebt en dan 20 minuten laat inwerken voor je daadwerkelijk aan je workout begint.

Na de workout adviseren wij om pas na 20 minuten je shake te nemen en een half uur erna pas weer een maaltijd om maagzuur te voorkomen.

Verdiep je goed in wat je inneemt.

Je hebt maar 1 lichaam, het lijkt allemaal zo makkelijk en simpel maar het is pure wetenschap.

Twisted PT